Aika unelmille

Hammaslääkäri Kimmo Rauhala oli toiminut PlusTerveyden hammaslääkärinä noin kymmenen vuotta ja oli osakkaana PlusTerveyden Koskensuun hammaslääkäreissä. Vuoden 2011 aikana heräsi ajatus täysin omasta vastaanotosta, joka olisi edelleen osa PlusTerveyttä, ja joka vastaisi alan kiihtyvään kilpailutilanteeseen.

Alalle oli tyypillistä, että yksittäiset toimijat eivät liioin korostaneet markkinoinnin merkitystä – sen sijaan omaan ammattitaitoon sekä ammattikunnan luontaiseen vetovoimaan luotettiin.

Pöytä oli tyhjä, mutta sen ääressä istuivat hammaslääkäri sekä bränditoimiston luova toimitusjohtaja – hammaslääkärillä oli unelma, luovalla toimitusjohtajalla unelman mahdollistava idea. Idean kuultuaan hammaslääkäri lausui kolme sanaa: Rock My Business.

TempoDent_LOGO
hetki-aikaa-hampaillesi-2

PlusTerveys TempoDent syntyy

Rock My Business lähti rakentamaan brändiä, joka kulkee käsikädessä PlusTerveyden linjan kanssa, mutta poikkeaa selkeästi totutusta kliinisestä ympäristöstä tarjoten turvallisen ja mielekkään paikan muun muassa hammaslääkäripelkoa poteville henkilöille. Nimen tuli olla helppo, selkeä ja tunnistettava – brändi-ilmeen tuli olla pehmeä ja rauhoittava, joka kuvastaa suun terveydenhuollon asiantuntijuutta, mutta myös inhimillisyyttä ja ihmisläheisyyttä. Hyvinvointi, suun hyvinvointi sekä esteettinen hoito olivat nousussa, joten tulevan vastaanoton haluttiin olevan suunnannäyttäjänä tulevaisuuden hammashoidolle.

PlusTerveys TempoDent – Esteettistä hammashoitoa syntyi helmikuussa 2012. Vastaanoton nimi nousi tamperelaisten tuntemasta, perinteikkäästä ja arvostetusta, Tempon talosta. Tempo musiikillisena terminä viittasi vastaanoton johtajan nuoruusvuosien pianonsoittoharrastukseen. Se kertoo myös hoitoon pääsyn ja hoidon nopeudesta sekä ajasta – suun terveyden hoitamiselle on aina aikaa. Tästä ajatuksesta syntyi myös TempoDentin slogan Hetki aikaa hampaillesi. Alkuvaiheessa toiminnan tukena olivat omat Koskensuun aikaiset asiakkaat sekä vastaanottotilat Tampereen Hämeenkadulla.

TD Nokia

TempoDent laajenee brändijohtamisella

Kaikki TempoDentin toimenpiteet suunnitellaan ja toteutetaan tarkoin niin, että elementit ja kanavat kertovat johdonmukaisesti TempoDentin tarinaa. Ne vievät samalla PlusTerveyden viestiä eteenpäin – tosin TempoDentin väreissä. Tällaisella mallilla PlusTerveys ei koostu pelkästään persoonista, vaan myös persoonallisista vastaanotoista.

TempoDent aloitti laajentumisen 2013 Nokialta. Rock My Business toteutti uuden vastaanoton tila- ja sisustussuunnittelun yhdessä alan ammattilaisten kanssa. Vastaavanlaisesti toimittiin kolmannen, Lielahden, vastaanoton kohdalla 2014. Molemmissa tiloissa huomioitiin myös vastaanoton ulkopuolinen ilme niin ikkunateippausten kuin valomainostenkin osalta.
Tilojen suunnittelussa on huomioitu sekä TempoDentin henkilökunta että asiakkaat. Sekä Nokialle että Lielahteen toteutettiin lanseerauskampanja, joka molempien kohdalla aloitettiin monikanavaisesti kuukausi ennen vastaanoton aukeamista. Hymystä nokialaiset tunnetaan –iskulause on jäänyt paikkakunnalle vahvasti elämään kampanjan seurauksena. TempoDentin saapuminen Lielahden uuteen kauppakeskus Lielahtikeskukseen nosti sekä sen profiilia että asiakasmääriä. Rock My Busineksen toimesta TempoDent Lielahteen oli 600 aikaa varattuna pelkästään jo ennen vastaanoton aukeamista.

Tempodent-verkkosivut

TempoDent on ollut vahva digitaalisen markkinoinnin vastaanotto alusta lähtien. Verkkosivuista on tehty kynnyksen madaltaja vastaanotolle tulemiseksi sekä vastaanoton jatke. Informatiivista puolta ei ole unohdettu, mutta pääpaino on visuaalisessa kokemuksessa, tunnelmassa sekä tunteessa, jonka verkkosivut vierailijalleen luovat. Verkkosivut eivät yksistään riitä, vaan TempoDentin kohdalla on panostettu keinoihin saada asiakas sivuille sekä toimenpiteisiin sivuilla ollessaan. Hakukoneoptimoinnilla oikeita avainsanoja sekä lauserakenteita käyttäen sekä maksetuilla kampanjoilla herätetään huomio ja sivuille upotettu PlusTerveyden ajanvarausjärjestelmä sekä selkeät yhteydenottomahdollisuudet tekevät ajan varaamisesta vaivatonta. Sosiaalisen median kanavista on panostettu Facebook –verkoston rakentamiseen sekä mielekkääseen sisältöön. Uutiskirjeitä on luotu niin ulkoisiin kuin sisäisiinkin tarpeisiin. Kanava on ollut tehokas keino välittää haluttua viestiä halutuille kohderyhmille sekä pitää huolta niin asiakkaasta kuin henkilöstöstäkin.

TempoDentin kohdalla lähes kaikki vastaanottojen sisällä oleva sekä ulos lähtevä materiaali kertoo TempoDent –viestiä. Rock My Business on suunnitellut markkinointimateriaalit, kuten käyntikortit, esitteet, flyerit, julisteet, opasteet, esitietolomakkeet sekä cd-kotelot asiakkaiden potilaskuvacd:lle. Toteutettuihin lehti-ilmoituksiin ja –mainoksiin on pyritty tuomaan kulloinkin ajankohtaisia teemoja sekä oivalluksia niin kuvin kuin tekstein. Viestin välittämistä eri kanavissa ohjaa tuotettu brändiohjeistus.

Huolellisesti suunnitellut ja toteutetut toimenpiteet johtavat tavoitteisiin, mikäli henkilöstö toimii niitä tukevasti. Rock My Business on valmentanut vastaanottohenkilöstöä sekä hammashoitajia asiakaspalvelun sekä henkilökohtaisen markkinoinnin ja myyntityön osalta. Näiden myötä asiakkaan saama palvelukokemus on parantunut entisestään.

TempoDent_bussimainos

Aikaansaannokset

PlusTerveys TempoDentin visiona on ollut olla haluttavin suun terveydenhuollon toimija Pirkanmaalla – haluttavin sekä asiakkaiden että suun terveydenhuollon ammattilaisten silmissä sekä puheissa. Tänään TempoDent on neljän vastaanoton ja noin neljänkymmenen asiantuntijan haluttu ja kunnioitettu yritys, jonka henkilöstöön on kunnia kuulua, ja jonka asiakkaana on ylpeä ihminen. TempoDentin vastaa edelleenkin alkuvaiheessa korostetun esteettisen hammashoidon haasteisiin, mutta nimen yhteydessä tämä ei enää esiinny. Nykyään TempoDent on hammaslääkäriasema, joka esteettisen sekä perushammashoidon lisäksi on erityishammashoidon merkittävä tarjoaja.

Rock My Busineksellä on ollut kunnia olla TempoDentin rinnalla hymyn suupieliin nostattavalla matkalla rakennettaessa brändi, joka kantaa ylväästi itsensä ja kehittyy luontaisesti tarinan edetessä. Uskomme, että syksyllä 2011 pöydän ääressä esitettyyn pyyntöön on vastattu.

Staramme

Janne

Janne Rauhala

Luova toimitusjohtajajanne@rockmybusiness.fi050 573 8776

Nautin elämästä kirjoittaen päivittäin oman elämäni kirjaa. Olen kohteliaasti häpeilemätön. Tanssin kuin kukaan ei katselisi kuvastaa luonnettani. Tosin samassa lauseessa voin olla huomion keskipisteenä sekä yksin pöydässä laadukas viini ja idealehtiö seuranani. Selkiytän ajatukseni juoksemalla metsäpolulla. Näen mahdollisuuksia ympärilläni – monta polkua on kulkematta. Haasta minut.