Skip to content

Konto Oy

Konto Oy

Verkkopalvelujen avulla Pohjois-Satakunnan turvemailta maailmalle

Konto on ekologisten design-akustointilevyjen asiantuntija sekä Kasvu Open / Maaseudun kasvupolku -voittaja 2018. Konton innovatiivinen tapa toimia on vakuuttanut lukuisan määrän yrityksiä sekä yhdistyksiä, kuten Suomen Punainen Risti, Neste, OP Ryhmä, Werne Studiot, Ravintola Pikanten sekä Energimyndigheten (Eskilstuna).

 

LÄHTÖTILANNE

    • Verkkopalvelujen tehottumuus: erilliset verkkosivut sekä verkkokauppa, jotka eivät olleet käyttäjäystävälliset, eivätkä tukeneet Konton tavoitteita

ROCK MY BUSINEKSEN ROOLI

    • Businessmuotoilu (verkkopalveluiden muotoilu)
      • Asiakaskartoitus
        • Haastattelut (omistajat, johto)
      • Asiakasymmärrys
        • Asiakkaan historia, nykytila, tavoitteet
      • Verkkopalveluluonnos: yhdistetty verkkosivut ja verkkokauppa
      • Verkkopalvelu konto.fi
    • Businessmuotoilija (verkkopalveluiden muotoilija)
      • Verkkotoimenpiteiden suunnittelu, toteutus ja ylläpito

AIKAANSAANNOKSET

    • Kaikkien toiveiden sisällyttäminen uuteen verkkopalveluun
    • Projektin valmistuminen tavoiteaikataulussa
    • Liiketoiminnan kasvu ja kansainvälistyminen

Kontolla oli ennen yhteistyötä Rock My Busineksen kanssa kaksi erillistä verkkopalvelua – yrityksen verkkosivut sekä erillinen verkkokauppa. Kahden palvelun ylläpitäminen oli vaivalloista. Lisäksi sekä verkkosivujen että verkkokaupan visuaalinen ilme kaipasi uudistusta. Konton liiketoiminta oli kasvussa ja kansainvälistyminen käynnissä.

Tavoitteena oli yhdistää sivut yhdeksi toimivaksi kokonaisuudeksi, ja saada uudistuksen myötä Konton verkkopalvelun käyttäjille ergonominen palveluympäristö, jossa käyttäjä saa haluamansa tiedon mahdollisimman vaivattomasti. Monikielisen verkkopalvelun luominen oli välttämätöntä.

 

”Verkkopalvelujemme yhdistäminen ja uusiminen toivomallamme tavalla oli haastava ajatus. Meillä oli lukuisa määrä toiveita, emmekä uskoneet, että voimme saada ne kaikki toteutumaan.”

Sami Laitila, myyntipäällikkö

Edellisten sivujen visuaalinen ilme oli vanhanaikainen, eikä houkutellut käyttäjää pysymään sivuilla. Sivut eivät myöskään tarjonneet yhteyksiä sosiaaliseen mediaan, joten mielenkiintoista sisältöä ei ollut mahdollista jakaa käyttäjien omissa kanavissa.

 

”Tavoitteena oli luoda uniikki verkkopalvelu, joka yhdistää yrityksen verkkosivut sekä verkkokaupan. Käytetyt teknologiat olivat WordPress -julkaisujärjestelmä sekä Woocommerce -verkkokauppa-alusta, joka tarjoaa kehittyvän ympäristön verkkokauppapalvelulle.”

Teemu Jönkkäri, Full Stack Developer, Rock My Business

 

Asiakaskokemuksen parantaminen oli uudistuksessa merkittävässä roolissa, joten ilmeeseen sekä rakenteeseen ja käytettävyyteen panostettiin. Edellisissä verkkopalveluissa asiakkaan täytyi skrollata sivuja useampaan kertaan nähdäkseen kaikki tuotteet, joka oli erittäin aikaavievää. Uudessa versiossa asiakas näkee lähes koko tarjonnan yhdellä silmäyksellä. Tuotteiden kuvat ovat suurempia ja laadukkaampia, jolloin ostohalukkuus ja ostotapahtumat lisääntyvät. Luonnollisesti sosiaalisen media yhteydet lisättiin sivuille, jotta käyttäjät saadaan mahdollisimman laajasti välittämään Konto-viestiä omissa kanavissaan.

 

”Yhteistyö RMB:n kanssa oli erittäin menestyksekäs kokemus. Kaikki toiveemme, joita meillä oli, tuli sisällytettyä uuteen verkkopalveluun. RMB ymmärsi tarpeemme välittömästi, joten projekti lähti täydellä vauhdilla käyntiin heti ensitapaamisestamme ja valmistui toivotulla tavalla juuri ennen Seinäjoen asuntomessuja 2016. Suuret kiitokset RMB:lle loistavasta yhteistyöstä!”

Sami Laitila, myyntipäällikkö

Referenssit

Kiinnostuitko?

Ota meihin yhteyttä

Yhteistyömme sujui loistavasti

Tilat ovat toimivat, ja niiden ilme sopii hyvin niin brändiimme kuin tehdasympäristöönkin.

Henriikka Seppälä, Enersense International

Scroll To Top