Skip to content

Konto Oy

Konto Oy

Verkkopalvelujen avulla Pohjois-Satakunnan turvemailta maailmalle

Konto on ekologisten design-akustointilevyjen asiantuntija. Heidän innovatiivinen tapansa toimia on vakuuttanut lukuisan määrän yrityksiä sekä yhdistyksiä, kuten Suomen Punainen Risti, OP Ryhmä, Werne Studiot sekä Ravintola Pikanten.

Kontolla oli ennen yhteistyötä RMB Rock My Busineksen kanssa kaksi erillistä verkkopalvelua – yrityksen verkkosivut sekä erillinen verkkokauppa. Kahden palvelun ylläpitäminen oli vaivalloista. Lisäksi sekä verkkosivujen että verkkokaupan visuaalinen ilme kaipasi uudistusta. Konton liiketoiminta oli kasvussa ja kansainvälistyminen käynnissä.

Tavoitteena oli yhdistää sivut yhdeksi toimivaksi kokonaisuudeksi, ja saada uudistuksen myötä Konton verkkopalvelun käyttäjille ergonominen palveluympäristö, jossa käyttäjä saa haluamansa tiedon mahdollisimman vaivattomasti. Monikielisen verkkopalvelun luominen oli välttämätöntä.

 

”Verkkopalvelujemme yhdistäminen ja uusiminen toivomallamme tavalla oli haastava ajatus. Meillä oli lukuisa määrä toiveita, emmekä uskoneet, että voimme saada ne kaikki toteutumaan.”

Sami Laitila, myyntipäällikkö

Edellisten sivujen visuaalinen ilme oli vanhanaikainen, eikä houkutellut käyttäjää pysymään sivuilla. Sivut eivät myöskään tarjonneet yhteyksiä sosiaaliseen mediaan, joten mielenkiintoista sisältöä ei ollut mahdollista jakaa käyttäjien omissa kanavissa.

 

”Tavoitteena oli luoda uniikki verkkopalvelu, joka yhdistää yrityksen verkkosivut sekä verkkokaupan. Käytetyt teknologiat olivat WordPress -julkaisujärjestelmä sekä Woocommerce -verkkokauppa-alusta, joka tarjoaa kehittyvän ympäristön verkkokauppapalvelulle.”

Teemu Jönkkäri, Full Stack Developer, RMB Rock My Business

Asiakaskokemuksen parantaminen oli uudistuksessa merkittävässä roolissa, joten ilmeeseen sekä rakenteeseen ja käytettävyyteen panostettiin. Edellisissä verkkopalveluissa asiakkaan täytyi skrollata sivuja useampaan kertaan nähdäkseen kaikki tuotteet, joka oli erittäin aikaavievää. Uudessa versiossa asiakas näkee lähes koko tarjonnan yhdellä silmäyksellä. Tuotteiden kuvat ovat suurempia ja laadukkaampia, jolloin ostohalukkuus ja ostotapahtumat lisääntyvät. Luonnollisesti sosiaalisen media yhteydet lisättiin sivuille, jotta käyttäjät saadaan mahdollisimman laajasti välittämään Konto-viestiä omissa kanavissaan.

 

”Yhteistyö RMB:n kanssa oli erittäin menestyksekäs kokemus. Kaikki toiveemme, joita meillä oli, tuli sisällytettyä uuteen verkkopalveluun. RMB ymmärsi tarpeemme välittömästi, joten projekti lähti täydellä vauhdilla käyntiin heti ensitapaamisestamme ja valmistui toivotulla tavalla juuri ennen Seinäjoen asuntomessuja 2016. Suuret kiitokset RMB:lle loistavasta yhteistyöstä!”

Sami Laitila, myyntipäällikkö

Referenssit

Kiinnostuitko?

Ota meihin yhteyttä

Yhteistyömme sujui loistavasti

Voimme ilolla suositella RMB:tä luomaan muidenkin hammaslääkäriasemien vastaanotoista liiketoimintaa tukevat ja ideologiaa kuvastavat tilat.

Jani Ohtonen, Hammaslääkäri, PlusTerveys Kokko-Dent

Scroll To Top