Satakunnan Yrittäjät – Jäsenhankinnan kehittäminen
Teimme keväällä 2017 massasta erottuvan jäsenhankintakampanjan Satakunnan Yrittäjille. Kampanjassa käytettiin muun muassa animaatioita, ideoitiin uusia etuja ja tehtiin mobiiliesite palveluista. Kampanja sai aikaan liikehdintää ja syntyi huikeita tuloksia. Vuoden 2017 lopussa Satakunnan Yrittäjien jäsenhankinta oli valtakunnallisesti paras.
LÄHTÖTILANNE
- Satakunnan Yrittäjien jäsenkehitys ei ollut toivottavalla tasolla keväällä 2017
- Rock My Business sai tehtäväksi luoda kampanjan jäsenhankinnan kehittämiseksi
ROCK MY BUSINEKSEN ROOLI
- Businessmuotoilija
- Luotiin helposti ymmärrettävä ja lähestyttävä viesti Satakunnan Yrittäjistä sekä heidän tuottamastaan arvosta yrittäjäjärjestön jäsenille
- Piirrosanimaation luominen
- Slide-sarja / sähköinen esite
AIKAANSAANNOKSET
- Jäsenkehityksen nostaminen, yhdessä Satakunnan Yrittäjien kanssa, valtakunnallisesti parhaaksi vertailussa muiden aluejärjestöjen kanssa loppuvuonna 2017
”Yhteistyön aluksi toteutetut markkinointimateriaalit ja yrittäjien toiminnasta kertova animaatio ovat olleet meillä näkyvästi esillä erityisesti sähköisellä puolella. Ne vahvistivat brändikuvaamme ja kertoivat, keitä me olemme ja mitä teemme ja miksi.”
Viestintäsuunnittelija Noora Aaltonen ja toimitusjohtaja Markku Kivinen, Satakunnan Yrittäjät
Onnistunut projekti imi vauhdikasta tempoa Janne Rauhalan omista kokemuksista yrittäjänä.
”Mietin, mitä yrittäjäjärjestö merkitsee minulle, ja millaista arvoa se toimintaamme tarjoaa. Tämän pohjalta oli helppoa luoda tuloksia tuottava kampanja.”