PlusTerveys Hammaslääkäriasema TempoDent

PLUSTERVEYS TEMPODENT SYNTYY 

Rock My Business lähti rakentamaan brändiä, joka kulkee käsi kädessä PlusTerveyden linjan kanssa, mutta poikkeaa selkeästi totutusta kliinisestä ympäristöstä tarjoten turvallisen ja mielekkään paikan muun muassa hammaslääkäripelkoa poteville henkilöille.

Nimen tuli olla helppo, selkeä ja tunnistettava. Brändi-ilmeen tuli olla pehmeä ja rauhoittava, joka kuvastaa suun terveydenhuollon asiantuntijuutta, mutta myös inhimillisyyttä ja ihmisläheisyyttä. Hyvinvointi, suun hyvinvointi sekä esteettinen hoito olivat nousussa, joten tulevan vastaanoton haluttiin olevan suunnannäyttäjänä tulevaisuuden hammashoidolle.

PlusTerveys hammaslääkäriasemaTempoDent syntyi helmikuussa 2012. Vastaanoton nimi nousi tamperelaisten tuntemasta, perinteikkäästä ja arvostetusta Tempon talosta. Nimi kertoo myös hoitoon pääsyn ja hoidon nopeudesta sekä ajasta – suun terveyden hoitamiselle on aina aikaa. Tästä ajatuksesta syntyi myös TempoDentin slogan Hetki aikaa hampaillesi.

TEMPODENT LAAJENEE SUUNNITELMALLISELLA BRÄNDIJOHTAMISELLA

Kaikki TempoDentin toimenpiteet suunniteltiin ja toteutettiin niin, että elementit ja kanavat kertoivat johdonmukaisesti TempoDentin tarinaa. Ne veivät samalla PlusTerveyden viestiä eteenpäin halutuille kohderyhmille. PlusTerveys TempoDent tarina koostui persoonallisesta ja turvallisesta kokonaisuudesta – ihmisistä, vastaanotoista ja viestinnästä.

TempoDent aloitti Tampereen vastaanoton jälkeen laajentumisen 2013 Nokialta. Rock My Business toteutti uuden vastaanoton tila- ja sisustussuunnittelun yhdessä alan ammattilaisten kanssa. Vastaavanlaisesti toimittiin kolmannen vastaanoton (TempoDent Lielahti) kohdalla 2014. Molemmissa tiloissa huomioitiin myös vastaanoton ulkopuolinen ilme niin ikkunateippausten kuin valomainostenkin osalta.
Tilojen suunnittelussa huomioitiin sekä TempoDentin henkilökunta että asiakkaat.

Sekä Nokialle että Lielahteen toteutettiin lanseerauskampanja, joka molempien kohdalla aloitettiin monikanavaisesti kuukausi ennen vastaanoton aukeamista. Hymystä nokialaiset tunnetaan –iskulause on jäänyt paikkakunnalle vahvasti elämään kampanjan seurauksena. TempoDentin saapuminen Lielahden uuteen kauppakeskus Lielahtikeskukseen nosti sekä sen profiilia että asiakasmääriä. Rock My Busineksen toimesta TempoDent Lielahteen oli 600 aikaa varattuna ennen vastaanoton avajaisia.

DIGITAALISESTI HOUKUTTELEVA VASTAANOTTO

TempoDent on ollut vahvasti digitaalinen vastaanotto alusta lähtien. Verkkosivuista toteutettiin kynnyksen madaltaja vastaanotolle tulemiseksi sekä vastaanoton jatke. Informatiivista puolta ei unohdettu, mutta pääpaino oli visuaalisessa kokemuksessa, tunnelmassa sekä tunteessa, jonka verkkosivut vierailijalleen luovat. Verkkosivut eivät yksistään riitä, vaan TempoDentin kohdalla panostettiin keinoihin saada asiakas sivuille sekä toimenpiteisiin sivuilla ollessaan.

Hakukoneoptimoinnilla oikeita avainsanoja sekä lauserakenteita käyttäen sekä maksetuilla kampanjoilla on herätetty huomio ja sivuille upotettu PlusTerveyden ajanvarausjärjestelmä sekä selkeät yhteydenottomahdollisuudet tekevät ajan varaamisesta vaivatonta.

Sosiaalisen median kanavista on panostettiin Facebook–yhteisön rakentamiseen sekä mielekkääseen sisältöön. Uutiskirjeitä on luotu niin ulkoisiin kuin sisäisiinkin tarpeisiin. Kanava on ollut tehokas keino välittää haluttua viestiä halutuille kohderyhmille sekä pitää huolta niin asiakkaasta kuin henkilöstöstäkin. TempoDentin kohdalla lähes kaikki vastaanottojen sisällä oleva sekä ulos lähtevä materiaali kertoo TempoDent -viestiä. Rock My Business on suunnitellut markkinointimateriaalit, kuten käyntikortit, esitteet, flyerit, julisteet, opasteet, esitietolomakkeet sekä cd-kotelot asiakkaiden potilaskuvacd:lle. Toteutettuihin lehti-ilmoituksiin ja -mainoksiin on pyritty tuomaan kulloinkin ajankohtaisia teemoja sekä oivalluksia niin kuvin kuin tekstein. Viestin välittämistä eri kanavissa ohjaa brändiohjeistus.

Huolellisesti suunnitellut ja toteutetut toimenpiteet johtavat tavoitteisiin, mikäli henkilöstö toimii niitä tukevasti. Rock My Business on valmentanut vastaanottohenkilöstöä sekä hammashoitajia asiakaspalvelun sekä henkilökohtaisen markkinoinnin ja myyntityön osalta. Näiden myötä asiakkaan saama palvelukokemus on parantunut entisestään.

Kysy lisää businessmuotoilusta:
Janne Rauhala
Businessmuotoilija
050 573 8776
janne@rockmybusiness.fi