Satakunnan Yrittäjät

Huomiota herättävällä jäsenhankinnalla ja viestinnän sekä markkinoinnin tarkalla täsmentämisellä treenattiin 80-vuotias järjestö teräskuntoon.

Huippukunnossa 80-vuotiaana

Rock My Business loi Satakunnan Yrittäjille mittavan paketin erilaisia markkinointitoimenpiteitä, jotka jatkuvat menestyksekkäästi edelleen. Esimerkiksi vauhdikas jäsenhankintakampanja ja 80-vuotisjuhlavuoden suunnittelu markkinointitoimenpiteineen auttavat järjestöä pitämään hyvää huolta jäsenistään.

”Yhteistyön aluksi toteutetut markkinointimateriaalit ja yrittäjien toiminnasta kertova animaatio ovat olleet meillä näkyvästi esillä erityisesti sähköisellä puolella. Ne vahvistivat brändikuvaamme ja kertoivat, keitä me olemme ja mitä teemme ja miksi.” Viestintäsuunnittelija Noora Aaltonen ja toimitusjohtaja Markku Kivinen, Satakunnan Yrittäjät.

refekuvat_1920px-yrittajat-pysty-kahvila
refekuvat_1920px-yrittajat-kahvipaketit

Olemme olleet tyytyväisiä ja yhteistyö on osoittautunut toimivaksi. Toimeksiantomme esimerkiksi markkinointimateriaalien suhteen kuunnellaan herkällä korvalla ja ne toteutetaankin usein paremmin kuin osaamme ne itse kuvitella.

Viestintäsuunnittelija Noora Aaltonen 
ja toimitusjohtaja Markku Kivinen Satakunnan Yrittäjät

Persoonallista potkua jäsenhankintaan

Teimme keväällä 2017 massasta erottuvan jäsenhankintakampanjan Satakunnan Yrittäjille. Onnistunut projekti imi vauhdikasta tempoa Janne Rauhalan omista kokemuksista yrittäjänä.

”Mietin ihan ensin mitä yrittäjäjärjestö merkitsee minulle ja mitä voimia se minun toimintaani tuo. Tämän pohjalta oli inspiroivaa luoda tuloksia tuottava kampanja.” Janne Rauhala

Kampanjassa käytettiin muun muassa animaatioita, ideoitiin uusia etuja ja tehtiin mobiiliesite palveluista. Kampanja sai aikaan liikehdintää ja syntyi huikeita tuloksia. Vuoden 2017 lopussa Satakunnan Yrittäjien jäsenhankinta oli valtakunnallisesti paras.

refekuvat_1920px-yrittajat-tietokoneet
refekuvat_1920px-yrittajat-pysty-rollup

Juhlavuodelle kunniaa

Järjestölle vuosi 2018 on 80. toimintavuosi. Merkittävälle juhlavuodelle luotiin startti haastattelemalla henkilöstöä. Aineiston pohjalta saadusta materiaalista kumpusi valtavasti ideoita. Yrittäjäjärjestön haasteena oli tiedon valtava määrä ja sen jakaminen jäsenille houkuttelevalla ja helpottavalla tavalla.

”Selkeytimme järjestön viestintää ja markkinointia. Teemoitimme joka kuukauden, jolloin tiedon tuottamisesta ja vastaanottamisesta muodostui helpommin haltuun otettava paketti. Selkeät tavoitteet auttavat sekä henkilöstöä työssään että jäsenistöä omissa haasteissaan.” Janne Rauhala

Rock My Business vastaa myös juhlavuoden yleisestä suunnittelusta ja markkinointikampanjasta sekä markkinoinnin teemoista ja juhlagaalan esityksestä. Juhlan kunniaksi suunnittelimme Satakunnan Yrittäjille myös logon kuvastamaan järjestötoiminnan merkitystä sekä paikallisesti että valtakunnallisesti.

”Logossa ilmentyvät tärkeät teemat kolmiportaisuudesta, arvoista ja yrittäjyydestä elämäntapana.” Janne Rauhala

Muita Satakunnan Yrittäjille tekemiämme toimenpiteitä:

  • Viestintäkanavien rakenteen ja sisällön suunnittelu (verkkosivut, Facebook, uutiskirje)
  • Kumppanipakettien nimet
  • Printtimainokset ja -esitteet, lehti-ilmoitukset, käyntikortit, kutsut, kortit, etiketit
  • Sähköiset ilmoitukset, mainokset ja kutsut, kumppanikaruselli
  • Valokuvaus
  • Markkinoinnin suunnittelu vuodelle 2019
refekuvat_1920px-yrittajat-logo
refekuvat_1920px-yrittajat-paula

Kiinnostuitko

meistä?

Olemme seikkailunhakuisia ja siksi haemme makeita, erilaisia ja mielenkiintoisia projekteja. Laita meille viestiä niin tehdään yrityksestäsi loistavin tähti markkinoilla!

Ota yhteyttä

Yhteistyömme sujui loistavasti.

Voimme ilolla suositella RMB:tä luomaan muidenkin hammaslääkäriasemien vastaanotoista liiketoimintaa tukevat ja ideologiaa kuvastavat tilat.

Jani Ohtonen, Hammaslääkäri, PlusTerveys Kokko-Dent