Skip to content

Kauppakeskus Lielahtikeskus

Kauppakeskus Lielahtikeskus

Lielahtikeskus on keväällä 2014 avattu kauppakeskus Tampereen Lielahdessa. Keskuksessa toimii sekä kaupalliset että kaupungin pakvelut. Kauppakeskuksen kerrospinta-ala 13 200 m2.

Kauppakeskus Lielahtikeskuksen omistaa Keva ja sen kaupallisesta johtamisesta vastaa CBRE Finland Oy.

 

ROCK MY BUSINEKSEN ROOLI (2014-2018)

Strateginen kumppani | Kiinteistömuotoilija

 

LÄHTÖTILANNE

Keväällä 2014 avattu Kauppakeskus Lielahtikeskus lähestyi loppuvuonna 2014 Rock My Businessta, kun kauppakeskuksen yrityksissä kaivattiin asiakkaita ja markkinointiin suunnitelmallisuutta. Rock My Business oli aiemmin syksyllä toteuttanut menestyksekkään PlusTerveys -hammaslääkäriaseman lanseerauksen Lielahtikeskukseen, jonka tuloksena tehtiin yli 600 hammaslääkäriajanvarausta ennen vastaanoton aukeamista. Lisäksi Rock My Business toteutti hammaslääkäriaseman tila- ja sisutussuunnittelun yhteistyössä Sisustussuunnittelu Riia Rauhalan kanssa.

  • Kiinteistön identiteetti
    • Kauppakeskus Lielahtikeskus -profiilin luominen
    • Tarinoiden luominen sekä kuluttaja-asiakkaille että kiinteistöyhtiön sidosryhmille

Kiinteistön ilme

  • Brändi-ilme ja -ohjeistus
  • Kiinteistön tilasuunnittelu

Kiinteistö- ja kauppakeskusmarkkinoinnin sekä -mainonnan suunnittelu ja toteutus

  • Digitaalinen- ja printtimainonta
  • Kauppakeskustapahtumien ideointi ja suunnittelu

Markkinointistrategia

  • Strategian luominen ja markkinoinnin suunnittelu

Strategia- ja markkinointisparraus

  • Kauppakeskus Lielahtikeskuksen markkinointiryhmän jäsen
  • Markkinointisparraus ja -ohjeistus (kauppakeskusjohto sekä Kauppakeskus Lielahtikeskuksen yritykset)

Julkisten palvelujen ja tapahtumien integrointi kauppakeskukseen yhteistyössä Tampereen kaupungin kanssa.

AIKAANSAANNOKSET

  • Kauppakeskus Lielahtikeskuksen asiakasmäärien sekä liikkeiden myynnin kasvu
  • Kauppakeskus Lielahtikeskuksen tyhjien liiketilojen aktivoiminen profiiliin sopivilla yrityksillä
  • Tyytyväinen asiakas

 

 

Enemmän kuin kauppakeskus

Lielahtikeskus on kauppakeskus ja palveluiden keskittymä, jossa julkiset sekä kaupalliset palvelut nivoutuvat yhteen saman katon alla.

Lielahtikeskus on kuitenkin paljon enemmän kuin kauppakeskus. Se on olohuone, jossa ihmiset viihtyvät, kokevat ikimuistoisia elämyksiä ja nauttivat yhteisistä hetkistä. Viihtyvyys, ystävät ja yhdessäolo ovatkin Lielahtikeskukselle kaikki kaikessa.

Vastaavat asiat ovat tärkeitä myös Lielahtikeskuksen tunnukselle  elefantille – lauma on sille kaikki kaikessa.

Lielahtikeskuksen tunnus  on lähtöisin rakennuksen elefantinomaisesta muodosta, mutta se kuvastaa myös koko Lielahtikeskuksen elinympäristöä ja tapaa toimia.

Lielahtikeskus on asettunut paikkaan, johon on helppo tulla, ja jonka se on tiennyt kehittyvän loistavaksi paikaksi asua ja elää. Ympäristö, sen tarjoama ravinto – niin fyysinen kuin henkinen – ja alueen tulevaisuus ovat sille tärkeitä. Tämän vuoksi tieto ympäristöasioiden sekä kestävän kehityksen periaatteiden noudattamisesta takaavat sille turvallisen, hyvinvoivan ja pitkäikäisen ympäristön.

Kuten elefantilla, myös Lielahtikeskuksella ja sen kymmenillä eri toimijoilla on erinomainen muisti. Ne muistavat asiakkaansa ja saavat heidät tuntemaan olonsa kotoisiksi ja tärkeiksi.
Kauppakeskus ei näin ollen tarjoa pelkästään monipuolisia palveluja, vaan aitoa ja läsnä olevaa palvelua – palvelua, josta asiakkaat muistavat Lielahtikeskuksen.

Yksi paikka, monta ulottuvuutta. Yksi kokemus, elinikäinen muistijälki.

Lielahtikeskus – Kauppakeskus, joka jättää muistijäljen.

Elefanttipoikasen tarina

”Sen täytyy olla maailman paras paikka.” ajatteli elefanttipoikanen kuullessaan minne heidän koko perheensä seuraavana päivänä aamunkoitteessa matkaisi. Koko päivän hän kuljeskeli malttamattomana välillä äitinsä, välillä isänsä kintereillä ja tiedusteli ”kuinka kauan on vielä aamunkoitteeseen?”

Vihdoin lähdönhetki tuli. Elefanttipoikanen sai astuttua vasta ensimmäisen askeleensa, kun hän jo kysyi ”joko olemme perillä?” Äiti vastasi: ”Vastahan me lähdimme, mutta älä huoli, se on likellä.” Elefanttipoikanen seurasi tiukasti äitinsä heiluvaa häntää, mutta koetti välillä ponkaista ohilentävän perhosen perään. Isä palautti kärsällään poikasen takaisin polulle ja komensi ystävällisesti ”Pysy aivan perässäni!”.

Samalla se avautui heidän edessään. Se oli suuri, se oli kaunis. Se oli elefanttien yhteinen paikka, jossa he saivat olla yhdessä, josta kaikille löytyi jotain. Poikanen oli unelmoinut paikasta, mutta tällaista hän osannut kuvitella. Nyt se ei ollut enää unelma, vaan kärsin kosketeltavissa. Vain kärsän mitta ja hän sai astua sisään alueelle. Paikka oli täynnä heidän lajitovereitaan, läheltä ja kaukaa, yksin ja yhdessä – perheitä, pareja, vanhoja, nuoria, poikasia. Mihin tahansa poikanen katsoikaan, hän näki iloa, onnea ja hymyä. He olivat perillä. ”Saanko minäkin mennä mutakylpyyn?” poikanen kysyi äidiltään. ”Totta kai”, äiti vastasi ja niin he menivät kylpemään koko perhe. He suihkuttivat vettä päälleen ja kieriskelivät tomussa. Välillä he kävivät syömässä herkullisia puiden ja pensaiden lehtiä, jälkiruoaksi poikanen sai annoksen nuoria oksia. Ne olivat hänen herkkuaan.

Päivä meni yhdessä hujauksessa, mutta se piti sisällään kaikkea sitä, mitä täydelliseen päivään pitää kuulua – erityisesti yhdessäoloa, kärsät lähekkäin – oman perheen kanssa. Kun he lähtivät, osa jäi vielä alueelle. Niin läheisiä heistä tuli, että aiemmin vieraatkin vilkuttivat heidän pois lähtiessään. ”Isi tullaanhan me tänne uudelleen?” elefanttipoikanen kysyi. ”Pian”, isä vastasi.

Koko kotimatkan hän muisteli kulunutta päivää. Hän ei varmasti koskaan unohtaisi – eikä elefanttipoikanen koskaan unohtanut sitä.

Lielahtikeskus – Kauppakeskus, joka jättää muistijäljen.

Kiinnostuitko?

Ota meihin yhteyttä

Yhteistyömme on sujunut loistavasti

Rock My Business toi strategiatyöhön uuden näkökulman ja uudet mittasuhteet, jotka olivat suuressa roolissa kokonaisuuden kannalta.

Niklas Ikonen, Areenapäällikkö, HC Ässät Oy

 

Scroll To Top